Gürcan'la Çanakkale Abide-2015

Gürcan Çanakkale'ye bende gelmek istiyorum isteği benim açımdan mahsuru yoktu, acemice olsa da 2 yıldır turlarla ilgili iyi kötü bilgilerim vardı, Gürcan'ın ise bu yapacağı ilk uzun turu, kamplı, konaklamalı ve çadırlı olacaktı, kimseyi korkutmak için yazmıyorum bisiklet kolay gibi görünse de önce gideceğin yere pedal çevirerek gidiyorsun, güce dayalı, Trafiktesin, yol boyunca bisikletinde 35 kiloya yakın yük, taşıyorsun, ev yaşantısına benzemiyor, doğadasın akşamları kalacak güvenli yer bulma, çadır kurma, karnını doyurma, banyo, giydiğin kıyafetler, çantanı tekrar eksiksiz toplama, telefon, fotoğraf makinası şarjları, uyku, lastik patlarsa tamir, yağmur, fırtına, güneş çözüm üretmen gerekiyor, yazdıklarımı 24 saat içinde yaşıyorsun, bunları yazarken Gürcan olabilecek handikapları aşacak isteği, azmi ve hırsı da var, buda avantajımız, Değirmendere'de tanıştığım Mehmet Aydın ilk uzun turunu Büyük Taarruz Bisiklet Turunda yaşadı, devamında 2 tanınmış tura daha katıldı, un, yağ, şekeri olan meraklı, istekli insanların helva yapmasına destek olmak bisiklet camiasına kazandırmak gerekir diyorum. Gürcan çalıştığı yerden alacağı izni kısa olacağını söyleyince Bisikletle ya İstanbul'dan Çanakkale'ye gidilip Şehitlik turu yapamadan geri dönülecek, yada 9 Eylülde İzmir de olursa gidebiliriz dedim, çünkü ben 15 günlük Büyük Taarruz Bisiklet Turundayım bu turda 9 eylülde İzmir'de bitiyor, bir tercihi de otobüsle Alaşehir'e gelip bisikletiyle İzmir'e kadar tura katılacaktı, derken 5 eylül sabahı Gürcan Kula'ya geldi, sözünün eri arkadaşımıza saygılar, Salihli, Adala, Turgutlu, Belkahve'de kahve keyfi ve final İzmir Konak Meydanı 5 etap çadır konaklamalı ilk uzun turunu da yapmış oldu, Osman Bey baştan sona Turun destek aracı minibüsü kullanmamı istemişti, bende minibüs Gürcan'da bisiklet İzmir'e vardık, artık bizim Çanakkale maceramız başlasın Kemeraltında kahvedeyiz Bacanak Karşıyaka'dan geldi sağ olsun, bayadır görüşemiyorduk iyi de oldu çaylarımızı içerken otobüs saatlerini öğrendik Melih'le vedalaşıp garaja yola çıktık yolu karıştırmamıza rağmen otogara sağ salim vardık, Kamil Koç'tan biletlerimizi aldık,10 Eylül Sabah 06 ya doğru Çanakkale otogarındayız, Osman Bey'den Büyük Taarruz yazılı Bisikletçi mayolarını giyme izni de aldık, buradaki ziyaretlerimizle Büyük Taarruz Şehitlerimiz Çanakkale Şehitlerimiz arasında köprü görevini yaptık, onurluyuz, mutluyuz. eşyalarımız bisiklete hedef çarşı, çorba iyi olur dedik, sahile yakın sokak arasındaki lokantada içtiğimiz çorba güzeldi, kısa ve öz bilgiler ışığında sahildeki Truva Atı, Aynalı Çarşı devamında Deniz Müzesi, Gestaş araba vapuru ile Eceabat Halil Abimizin Hamak Palas, Kilitbahir, Namazgah Tabyası, Seyit Onbaşı Anıtı, Havuzlar Şehitliği, Soğanlıdere Hava Şehitliği, Gürcan'ın lastikde patladı, Şahindere Şehitliği, Alçıtepe Köyü Mustafa, Ahmet, Erol dostlarımızı ziyaret ettik çaylarını içtik, Dostlarımızla helallaşıp,vedalaşıp Abide'ye geldik kan şekerimize takviye paylaşmak güzeldir dedik Gürcan'ın büfeden aldığı çikolatayı paylaştık, Morto koyundayız havluları kumsala serdik doğru denize girdik, Seddülbahir İlk Şehitler Anıtı, Ertuğrul Tabyası, Yahya Çavuş Anıtı, Helles İngiliz Anıtı, Alçıtepe'ye döndük saat 20.00 oldu, karnımız acıktı, Eceabat'a saat 21.00 den önce varamayız bu arada açlığımız da geçer, karnımızı doyurduk, artık Eceabat yolundayız hava karardı Gürcan önde karanlıkta yol alıyoruz, fazla fenerini de bana verdi, Havuzlar Şehitliğine gelme den sahildeki evlerin oradan köpek havlıyor gözükmüyor bağlı mı değil mi belli değil Gürcan önde ben arkada yoldayız evden bahçeye çıkan bayan arka arkaya bir şey yapmayın Hayır deyin diyor (bizim zaten köpeğe zarar verme niyetimiz yok Eceabat'a varmak niyetimiz ) kuvvetli bir sesle Hayır dedim havlama kesildi demek ki parola Hayır köpek komutu anlıyor, yolumuz Havuzlar Şehitliği, Kilitbahir ve sonunda kalacağımız yerdeyiz, buranın etkili rüzgarını 3 senedir yaşıyorum, kendimize korunak yaptık, sabaha kadar deliksiz uyumuşum, günümüz yoğundu Gürcan'a gezdiğimiz yerlerde önemli olduğuna inandığım kısa bilgiler verdim, Yarın Anzak Koyu, Conk Bayırı ve Anafartalar olacak
NOT: Büyük Taarruz Bisiklet Turu bu sene 2. si yapıldı, 26 Ağustos sabahı Afyon Kocatepe'den başlayan 9 Eylül öğlen İzmir Konak Meydanında sona eren harika bir tur, düzenleyen Osman Kutlu Bey Başkumandanlık Meydan Savaşının yeterince tanıtılmadığını ve yeterince bilinmediğini düşünerek yaptığı araştırmalar ve çalışmalarda 1.Ordu Komutanı İzzettin Çalışların notları ve haritalarından da faydalanarak ordumuzun geçtiği yollardan 15 gün süren 900 km. ye yakın güzergahı tek tek hafızasına yazan bunları heyecan ve istekle bizlere anlatan kendisi de asker kökenli olan rehberimiz, Osman Kutlu Bey emeğiniz zail olmayacak , Teşekkürler.
Gürcan maşallahı var, hem sözünün eri, hem can dostu, sayfasında da keyif aldığını övgü dolu sözlerle ifade etmişti Teşekkürler Dostum.
10 Eylül 2015 Akıllı Cep Telefonu GPS var

941 Metre

Yorum Yazabilirsiniz ...

Yasal Uyarı

Bu İnternet Sitesi içeriğinde yer alan tüm eserler (yazı, resim, görüntü, fotoğraf, video, müzik vb.) www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU'na ait olup, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu kapsamında korunmaktadır. Bu hakları ihlal eden kişiler, 5846 sayılı Fikir ve Sanat eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununda yer alan hukuki ve cezai yaptırımlara tabi olurlar. www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU ilgili yasal işlem başlatma hakkına sahiptir.