Bafra 15. gün Samsun'dan Bafra'ya

Samsun sabah Baruthanede'de uyandıktan sonra önce denize girdim, video derken, klasik sabah kahvaltısı, yola çıktım, sağda Amazon Köyü yazıyor, park içinde devasa 2 aslan heykeli, amazon kadın heykeli, Amazon Köyü, ışıklandırılmış, giriş ücretli tam bilet 2 Tl. yapay göl var, gezilir diyorum, karşıma yine Teleferik çıktı, Ordu'daki kadar olmasa da Teleferik var, yolun deniz tarafından karşı tepeye çıkıyorsunuz, karşılıklı çalışan 3 kabin 6 şar kişilik görevli komutuyla hareket eden, 470 metre mesafeli, tepede 2 ad. Tümülüs, panoramik, seyir terası, çay bahçesi, restorant var, gidiş geliş tam bilet 3 Tl. Samsun Kartı olursa Tam bilet 2.20 Tl. yetkili 70 metre yükseklik dedi (detay veren broşür yoktu,) Samsun gezilecek görülecek çok yeri var, yol boyunca Bafra'ya gelirken 3-4 rampa var 107 metreyi gördüm, dün taksici kuşların göç zamanı olmadığından Kızılırmak deltasında manda ve at haricinde kuş olmadığını söyledi, ana yoldan yol daha kısa olur demişti, Bafra 150 bin nüfusu olan hayvancılık ve tarımla uğraşan yöre halkı, sanayisi çok gelişmemiş, ana yoldan Bafra'ya girdim kavşakta kırmızı yanıyor, sağda ekmek fırını ekmek alayım mı diye düşünürken fırın sahibi Adem abimiz çay içmeye çağırdı, konuşurken çalışanına bir şeyler söyledi, biraz sonra hadi abi Bafra'da Bafra Pidesi yenir dedi, lokantaya gittik, Bafra Pidesi ilk defa yerinde tadıyorum, harika bir tat, lokanta fırın önü bayağı oturduktan sonra yolcu yoluna izin istedim, Teşekkür ettim, seni hiç tanımıyorlar ama yaptığını öğrenince saygı duyup ellerinden geleni yapıyorlar, iyi insanlar Teşekkürler, Bafra çıkışında Shell de kalmak için izin aldım, görevliler yemek terken bir bardak cola koymuşlar, cola içmiyordum ama anlatana kadar su niyetine içtim, Bafra çıkışında Çetinkaya köprüsü ile ilgili yaşanmış var, yeri gelmişken anlatayım, 1940 lı yıllar Köprü tahtadan Alaçam'dan gelen gelin at arabalı gelin konvoyu köprü yıklılınca kızılırmağın sularına dökülüyorlar, sonrası o yıllarda betondan Çetinkaya köprüsü yapılıyor, anane gibi ve günümüzde Bafra nikah dairesinden nikahtan çıkan her gelin damat ve Gelin ile gelin konvoyu Çetinkaya Köprüsünü ziyarete gidiyor, Bafra'ya geldik meşhur Kurabiyesi diyeyim Nokul ustasından aldığım yapılış tarifi: mayasız hamur, un,yoğurt, ve kaymaktan yapılan hamur, az şeker, az kuru üzüm, bol cevizle yapılan bu nefis ürün dolaba koymazsan, güneş görmezse 30 günden fazla dayanıyormuş, yola çıkanların tercihi, özellikle haca gidenler, kilosu 30 Tl.den başlıyor, afiyet olsun, (4 ad. tadımlık 2.5 Tl. aldım bayağı güzel bir ürün) Bafra'da dolmuşlar Doblo türü küçük araçlar, çarşı yolların da tek yön fazlaca, Müzeyi sora sora buldum, Görevlisi Enver Bey müze hakkında bilgilerini verdi, işini seven, efendi bir kişi, 1858 yılında Osmanlı Tebaası Dimitri Ağanın yaptırdığı 3 katlı Kagir yapı çeşitli kullanımlara ev sahipliği yaptıktan sonra, 2011 yılında müze olmuş, müzenin karşı kaldırımında Ünal abimin buz gibi suyu iyi geldi, şirin bir ilçemiz Bafra çikolata kaplı gofreti ilk defa burada yedim.58.4 km. 4 saat 54 dakika 469 metre yükseklik 107 metre ile deniz seviyesinde 43-4 rampalı bir yolda, rüzgar karayel karşıdan eserken Bafra'ya vardım, Yarın Hedef Alaçam

Güzergah Başlangıç Yeri:
Video:

Yorum Yazabilirsiniz ...

Yasal Uyarı

Bu İnternet Sitesi içeriğinde yer alan tüm eserler (yazı, resim, görüntü, fotoğraf, video, müzik vb.) www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU'na ait olup, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu kapsamında korunmaktadır. Bu hakları ihlal eden kişiler, 5846 sayılı Fikir ve Sanat eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununda yer alan hukuki ve cezai yaptırımlara tabi olurlar. www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU ilgili yasal işlem başlatma hakkına sahiptir.