Işıklardan Çakırlara pedalladım.

Bazen hayat seni bulunduğun yerden alıp,
Başka bir yere koyar ve derki;
" Burdan devam et...! "
Antalya'da yazdan kalma günler yaşıyoruz, bugün 19 ekim 2015 denize girilebiliyor, Yağmurlar gelmeden, güzel havayı değerlendirelim dedim. Bisikletim Sırdaş'la Işıklar Caddesinden Çakırlar'a pedallarken güzergahın resimlerini paylaşayım faydalı olabilir düşüncesiyle yola çıktım.(Tayfun sağ olsun hep söylüyordu, sana bir web sayfası zamanın geldi diyordu, gün geldi Tayfun sayesinde Web sayfam oldu. deneme yazılarımıza başlayalım, yaşadıklarımızı anıları, hatıraları, düşüncelerimizi dilimiz döndüğünce, kalemimiz yazdığı kadar sizlere aktarırken, eksiklerimiz olacaktır, kimseyi kırmak veya üzmek amacım olmaz, hatam olursa özür dilemeyi bilirim, dilerim de)
Sırdaş'la Işıklar Caddesinden Eski öğretmen evi karşısından aslanlı yoldan parka girdim,
Karaalioğlu Parkı :1941-1943 yıllarında dönemin Valisi Haşim İşcan zamanında düzenlenmiştir. Atatürk caddesindeki palmiyelerde o dönemde ekilmiştir.kısaca dikilen ağaçların yaşı 72-74 sene olmuş. parkta 3 tane mirador vardır. (anlamı :Gözetleme Kulesi) miradorlar da Haşim İşcan anısına El, İşçi ve Çocuğu, Nazım Hikmet Hapiste olmak üzere 3 tane heykel vardır. Büyükşehir Belediye önündeyim 1.8 km. olmuş. Atatürk Caddesi nostalji Tramvay yolundan raylara dikkat ederek (Antalya Müze- Zerdalilik Nostalji tramvayı saat başı ve yarım saatte bir karşılıklı seferleri var. trafikte bisiklet yolu olarak ta kullanılıyor. ) 3 Kapılar(Hadrianus Kapısı) Dönerciler Çarşısı, Kale Kapısı, Paşa Camii, Yivli Minare, Cumhuriyet Meydanına geldiğimde 3.1 Km. oldu. Yavuz Özcan Parkı, Konyaaltı Caddesi, Şehitlik Anıtı, Varyant
(Buraya kadar yazdıklarımızda gezilecek, görülecek yerler çok, bir o kadar da yazmadıklarımız var, çarşıda yürüme mesafesinde o yerler yürüyerek gezilebilir zamanı geldikçe yazıp Antalya'mızı tanıtmaya katkımız olsun diyorum.)
Antalya'mız denizden 39 metre yukarıda varyanttan Konyaaltı Beach Park giriş kapısına geldiğimde 6.3 km. giriş Bisiklet ücretsiz, sahile kumsala bakaraktan geldik Minicity kavşağına 8 km. oldu. Artık bölünmüş asfalt yolda bisiklet sürüyorum, yolda güvenlik bölgesi var. Akdeniz Bulvarından Konyaaltı Kent Meydanı, Sealife kavşağı,Boğaçayı Köprüsü (11.7 km.de), Liman Kavşağı,Serbest Bölge kavşağı sağa dönüp Atatürk Bulvarından Altınyaka yolu için ilk kavşaktan sola dönüyoruz pedallamaya devam. muhtarın yeri , Altınyaka Çakırlar yol ayrımında sağa dönüyoruz bölünmüş yol bitiyor.16 km oldu. Sağımızda Çandır Çayı ilerliyorum yol ayrımı geldik, sağa dönüp Çandır Çayın üstündeki köprüden karşıya geçiyoruz, sola dönüp Çandır Çayı bu sefer solumuzda asfaltta gidiyorum. ileride yol 2 ye ayrılıyor sağa dönersem Çakırlara çıkarım düz devam edersem Çakırları görmeden (ağır vasıtalara mecburi yön) yoluma devam edip nasılsa Çakırlara dönüşte uğruyacağım. eski adı körler yeni adı yeni mahalleden geçip Bayır Çayı köprüsünden Akdamlar Orman içi Dinlenme yerine geldim. yazın hareketli olan bölge, (kahvaltısı,gözlemesi,mangalı, temiz havası ) hafta içi olması, mevsim sonbahar olması nedeniyle gelen yok denecek kadar azdı. yaptığım km 25 i buldu.açlığı bastırma zamanı diyorsanız beğendiğiniz mutfak en güzel sofradır afiyet olsun.
yolda herhangi bir sıkıntı yaşamadım.(Trafikde ister binek araç kullan, ister kamyon, otobüs, tır kullan ister motorsiklet kullan, ister Bisiklet kullan her zaman her yerde riskin vardır. bana bir şey olmaz düşüncesi yanlıştır,her zaman dikkat edeceğiz, kurallara mutlaka uyacağız, herkese sağlıklı bir yaşam diliyorum bisikletli arkadaşlar şanslılar hem spor yapıyorlar hem geziyorlar bilgileniyorlar )
Dönüş vakti geldi köy kahvesi çay molası bu arada nar mevsimi ağaçlar da ben varım diyorlar. Çakırlara geldim 30 km. oldu. kahvede çay molası sonrası devam ediyoruz Göksu Çayın üstündeki köprü kıtı kıtına 2 arabalık geçerken dikkatli geçmekte yarar var,köprüye gelirken ve geçtikten sonra yol biraz pürüzlü 2 km. kadar. Uncalı mezarlığına gelmeden kavşaktan sağa dönerseniz 60 metrelik asfaltı yeni biten Batı Çevre yolundan Liman Kavşağına çıkabilirsiniz. düz devam ederseniz Akdeniz Üniversitesi yanından üst geçitten Gazi Bulvarından Çallı Kavşağı veya bu gün gittiğim yol Uncalı dan Atatürk Bulvarı 5 M migros Cam Piramit Varyant Kale Kapısı Yeni Kapı Işıklar Caddesi Turumuzu bitirdik Teşekkürler.
19 Ekim 2015 Telefonla yapılan kayıt GPS
Yapılan KM. : 53.9 Km.
süre : 3 saat 44 dakika
Toplam Süre : 6 saat 59 dakika
ortalama hız : 14.4 km.
yükseklik : 339 m.

Yorum Yazabilirsiniz ...

Yasal Uyarı

Bu İnternet Sitesi içeriğinde yer alan tüm eserler (yazı, resim, görüntü, fotoğraf, video, müzik vb.) www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU'na ait olup, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu kapsamında korunmaktadır. Bu hakları ihlal eden kişiler, 5846 sayılı Fikir ve Sanat eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununda yer alan hukuki ve cezai yaptırımlara tabi olurlar. www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU ilgili yasal işlem başlatma hakkına sahiptir.