PALAS 27.GÜN ŞARKIŞLA'DAN PALAS

27.gün hedefimiz Kayseri'ye yakın yerlerden biri. çünkü bu yoldan hiç geçmedim, sağlıklı bir bilgim yok, Şarkışla çıkışında konaklamıştım, yola çıktım, bölünmüş yol Gemerek girişinde GPRS nin çalışmadığını anladım, 35 km. civarında yolu kayıt etmemiş, Yeni Çubuk Gemerek ilçesine mahalle olarak bağlanmış, bir tepede Yeni Çubuk arada düzlükte Toki evleri öbür tepede Gemerek, Yeni çubuk Gemerek'ten büyükmüş, ilçenin nüfusu 11.800 gözüküyor 6 bin küsürü Yeni çubukta oturanlar, Gemerek merkezi 5 bin dolayında oturan varmış, yukarı doğru Odunpazar gibi çıkış var, ilçe merkezine geldim, gençler ağırlıklı olarak göç ediyorlarmış, çarşı meydanında 500 yıllık cami kalın kısa minareli var, 50-60-70 li gençler bilgimiz yok dediler, belki kalırım diye düşündüğüm Gemerek'e erken geldim, yola devam edeceğim, ana yola çıktım, ön göbek sıkıntısı, bir araç durdu, yanıma gelen genç Antalya'da okuyormuş yardıma ihtiyacın var mı amca dedi, sağol ama bir resim çekebilirim dedim. kabul etti. aracı 07 plakalı, Kayseri il hududu devamında 1.350 rakımlı Beştepeler rüzgar karşıdan esiyor, Beştepeler denince aklıma Mustafa Uçar Hocamız geldi, kulağını çınlattım. Salihli çevresinde olanların haricinde iç Anadolu dada olan yerleri saymıştı, Kayseri bu bölgede tümülüslerin olduğunu söylemişti. M.ö 7-6 yüzyıllarda ölen Kralın mezarına gelenlerin yanında getirdiği toprağı mezarının üstüne örtülmesi ile ortaya çıkan tepe (Mustafa Uçar Hocamdan daha geniş bilgi alabiliriz.) rüzgara karşı iniş, herkes Tatlılı'dan sonra Sarıoğlan ilçesi diyor ama ilçe hala görünürde yok, sonra sağa giden yol tabelasında Sarıoğlan yazıyor ilçe anayoldan içeride, yola devam Palas mahallesi merkezi anayoldan 5 km. içeride gitmeyeceğim. bakkal buldum, peynir, karpuz, pide ile akşam yemeği tamam, 5.- tl. bakkal eski yıllarda Antalya'da otel inşaatlarında tesisatçı olarak çalışmış, karşıdaki değil döndükten 2 km. sonraki akaryakıt istasyonunda kal dedi, Fikri'ye selam söyledi, HSB Petrol ofisi akaryakıt istasyonu- Palas, selam dedim, çadır yeri için soracaktım dedim, Patron Bekir abimiz, oğlum Fikri meyveli soda getir derken, 11 dönüm yer istediğin yere çadırını kurabilirsin dedi. teşekkür etmeme fırsat vermeden, geçen sene bisikletli bir japon gelmiş onun Türkçesi kıt, bunlar japonca bilmiyorlar, el tarifi ile çadır kurmak için yer istiyormuş, daha önce lokanta tesisi olan istasyonda kapalı yeri japon kabul etmemiş, sonunda istasyonda bir yere çadır kurmuş, istasyondakilerin resimlerini çekmiş, adresi almış Japonya'ya gidince posta ile göndermiş, çok memnunlardı, bu akşam dünyada ay tutulması var, havada bulut yok, biraz seyrettim. Fikri gündüz çalışıp gece çalışmıyormuş, amca sabah kaçta gidersin dedi, sabah 8.00 doğru deyince beraber kahvaltı yapalım dedi, iyi insanlar, lokantanın oradaki odada bu akşam çadır kurmadan ben kalacağım, iyi insanlarla karşılaşmaya devam ediyorum. Kayseri'ye 50 km. kalmış, Lalebeli rampası sonra inişli düz bir yol söylediler,

( 07 Ağustos 2017 turumuzun 27. günü facebookta yazdıklarımız.: 07 Ağustos 27.gün Şarkışla dan başladık. Bölünmüş yol güvenlik yolu var. Telefondaki GPRS yi bir şekilde kapatmışım. Gemerek girişinde uyandım. Sonrası 42 km. Kaydetmiş. Esasında 65 km. İlginç geldi. Gemerek'le yeni çubuk birleştirilmiş Gemerek ilçesi 11.800 nüfus . 1tepe yamacında yeni çubuk 6 bin küsür nüfus.1 tepe yamacında Gemerek 5 bin nüfus merkezi odunpazar. Keşan gibi yukarı çıkıyorsun. Çoğu dükkan kapalı. Aradaki düzlükte tokinin yaptığı evler var. 500 yıllık kalın kısa minareli camileri var. Çıktıktan sonra kayseri il sınırı. Beştepeler 1.350 rakım. rüzgar karşıdan eser. Tatlılı dan sonra kime sorsam Sarıoğlan ilçesi deniyor ama ilçeyi görmedim. Burada da Palas büyük ama Sarıoğlan ilçe Palas mahallesiymiş. Dün akşam 2 ad. Dürüm yedim bu Akşam Pide. Peynir. karpuz. Yolda 07 plakalı araçtan inen genç yardıma ihtiyacın varmı dedi. Sağ olsun. Palas çıkışı Kayseri 50km. Önümde sadece lalebeli rampası kaldı. sonrası düz dediler. Bugün akşam kalacağım yerle ilgili geçmiş yıllarda bir japon kalmış. Ülkesine gidince çektiği resimlerden yollamış. Bekir bey limonlu soda ısmarladı 11dönüm istediğin yerde çadır kurabilirsin^ dedi. Fikri sabah kahvaltısı yapalım dedi. Duşumuzu aldık. Çamaşırları yıkadık. Hayırlısı. HSB Akaryakıt petrol ofisi. PALAS- Sarıoğlan- Kayseri patron Bekir Zengin pompacı Fikri Zengin ve arkadaşlarına çok teşekkürler. Hesabıma göre 5günlük yol 4güne düştü. Kalan gün sayımız 37 elde katettiğimiz 27 gün toplam 64 yarın Kayseri iyi akşamlar Dostlarım.

Güzergah Başlangıç Yeri:
2017

Yorum Yazabilirsiniz ...

Yasal Uyarı

Bu İnternet Sitesi içeriğinde yer alan tüm eserler (yazı, resim, görüntü, fotoğraf, video, müzik vb.) www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU'na ait olup, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu kapsamında korunmaktadır. Bu hakları ihlal eden kişiler, 5846 sayılı Fikir ve Sanat eserleri Kanunu ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununda yer alan hukuki ve cezai yaptırımlara tabi olurlar. www.bisiklethobimiz.com’a ve Coşkun ORTAÇAKIROĞLU ilgili yasal işlem başlatma hakkına sahiptir.